Content marketing is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden voor Google. Je content moet relevant en waardevol zijn voor je doelgroep, en aansluiten bij wat ze zoeken. Maar hoe doe je dit?
Jouw bezoekers komen af op informatieve en duidelijke content. Het is daarom belangrijk om dit goed aan te pakken. Bezoekers willen antwoord op hun vragen, informatieve artikelen over producten of diensten en een duidelijk uitleg over de klantenservice. Je kunt op een aantal manieren relevante content maken:
Ontwikkel een FAQ (Frequently Asked Questions) pagina en koppel dit aan belangrijke zoekwoorden. Daarnaast is een kennisbank ook een uitstekende manier om informatie aan te bieden, hierin zet je informatieve artikelen over jouw producten en diensten. Uiteraard is klantenservice ook een essentieel om bezoekers gerust te stellen.
Maak gevarieerde content. Biedt informatie niet alleen in tekstuele vorm aan, maar verwerk deze ook in een infographic. Of voeg een video toe. Een mix van verschillende vormen van content wordt door Google als positief ervaren. Iedereen verwerkt informatie anders, en door je informatie op verschillende manieren aan je doelgroep aan te bieden, bedien je hen beter.
Wij hopen dat jij aan de hand van deze punten een beter beeld hebt kunnen krijgen hoe jij jouw organische positie in Google naar een hoger level kunt tillen met hopelijk een aantal goede en informatieve tips! Besteed je het toch liever uit? Neem dan contact met ons op. Onze marketeers helpen je graag bij het scoren in Google.