Wanneer je (zakelijke) professionals met je content marketing wilt bereiken op sociale media dan is LinkedIn het belangrijkste platform. LinkedIn is een waardevolle bron voor content. Maar hoe schrijf je nou precies voor LinkedIn? En hoe zorg je voor engagement en traffic? Kortom: hoe zet je je contentmarketingstrategie in op LinkedIn?
LinkedIn is een sociaal platform voor (zakelijke) professionals. Omdat het gericht is op professionals is de sfeer, communicatie en het doel verschillend met andere sociale netwerken. En tóch zie je nog erg vaak dat dezelfde posts als op Facebook en Twitter terugkomen op LinkedIn. Eerlijk toegegeven, ook wij maakten ons hier schuldig aan.
Bij het posten van berichten op LinkedIn zijn er een paar vragen die jezelf kunt stellen:
Wat hebben mijn volgers hier in professioneel opzicht aan?
Is dit professioneel gezien echt relevant voor hen?
Kunnen zij in de professionele sfeer hier iets mee, wat ze zonder dit niet zouden kunnen?
Let er dus op dat je posts inhoudelijk ook daadwerkelijk iets te vertellen hebben. LinkedIn geeft daarnaast de volgende tips voor succesvolle contentmarketing op LinkedIn:
Kom je er niet helemaal uit met je social media strategie en kun je wel wat hulp gebruiken? Wij kijken graag met je mee! bel of mail ons en we nodigen je graag uit voor een kopje koffie bij ons op kantoor.