Email marketing
De beste communicatie met jouw klanten door middel van Email marketing.
E-mailmarketing is altijd nog een van de meest effectieve middelen die in de online marketing ingezet kunnen worden. Een goede mailinglijst met betrokken klanten is zeer waardevol. E-mailmarketing is dan ook een aspect dat niet kan ontbreken uit de diensten van DIMA., onze e-mailmarketingspecialisten zijn bekend met verscheidene e-mail marketing programma’s en helpen je graag met het opzetten van e-mailmarketingcampagne.
Met e-mailmarketing bereik jij relatief goedkoop veel mensen in een korte tijd. E-mailmarketing is een goede manier om klanten tijdens elke stap in het aankoopproces te bereiken. Zo kan er bijvoorbeeld een e-mail gestuurd worden naar nieuwe klanten, klanten die nog items in hun winkelwagentje hebben zitten maar nog niet hebben afgerekend, of jouw trouwe vaste klanten.
Daarnaast zijn e-mailcampagnes makkelijk te personaliseren, ook voor de B2B-markt. Hierdoor is e-mailmarketing een hele efficiënte manier om een boodschap aan klanten over te brengen.
Lage kosten
Persoonlijke benadering & loyaliteit opbouwen
Eenvoudig in te zetten & Groot bereik
Personalisatie & Directe communicatie
Het kan best een uitdaging zijn om van te voren een goede e-mailmarketingstrategie te bedenken. Toch is het belangrijk om van te voren duidelijk te hebben wat je wilt bereiken met jouw e-mailmarketingcampagne. Ook kan het een uitdaging zijn om iedere keer weer voldoende content te verzamelen om een nieuwe nieuwsbrief te vullen. Bij DIMA. zijn we er een voorstander van om van te voren een strategie te bepalen en vervolgens campagnes te automatiseren.
Een nieuwsbericht op de website geplaatst? De mailserver zorgt dat jouw klantenbestand hiervan op de hoogte wordt gesteld. Heeft een klant nog een gevulde winkelwagen open staan in jouw webshop? De mailserver verstuurt na een bepaalde tijd een gepersonaliseerde kortingscoupon om de klant over de streep te trekken.
Het opstellen en verzenden van goede e-mailcampagnes begint bij het inrichten van een goede mailserver. Er zijn online verschillende tools te vinden om een e-mailmarketing campagne op te zetten. Zo zijn er bijvoorbeeld Mailchimp, Copernica, ActiveCampaign of Laposta. Bij DIMA. geven we de voorkeur aan Mailchimp, gezien de schaalbaarheid en de mogelijkheden die het programma biedt. Onze specialisten richten de server voor jou in, met lijsten, campagnes, inschrijfformulieren, etc.
De e-mailmarketingplatforms maken het gebruikers zo gemakkelijk mogelijk om snel en eenvoudig inhoud en afbeeldingen toe te voegen, waardoor je snel een e-mailcampagnes op kunt zetten. Dankzij een vooraf gemaakte opmaak voor jouw nieuwsbrief kun je gemakkelijk een e-mail opzetten en versturen naar alle klanten.
Doe-het-zelf
€ 850
éénmalingAccount creëren bij mailservice + account inrichten
Koppelen website
Importeren klantgegevens
Doelgroepen en segmenten aanmaken
1 Template + 1 cerrectie-ronde
Eenmalige uitleg statistieken
Leadstool koppeling
Excl. kosten verzending MailChimp
Doe-het-samen
€ 199
maandelijks (éénmalig €650,00)Account creëren bij mailservice + account inrichten
Koppelen website
Importeren klantgegevens
Doelgroepen en segmenten aanmaken
2 Templates + 1 correctie-ronde
Jaarplanning
Strategisch advies
Ondersteuning bij opstellen nieuwsbrieven
A/B -testen
Automatische mailings
Uitleg statistieken per verstuurde mailing + analyse
Leadstool koppeling
Excl. Kosten verzending MailChimp
Besteed-het-uit
€ 499
maandelijks (éénmalig €1250,00)Account creëren bij mailservice + account inrichten
Koppelen website
Importeren klantgegevens
Doelgroepen en segmenten aanmaken
2 Templates + 1 correctie-ronde
Jaarplanning
Strategisch advies
Ondersteuning bij opstellen nieuwsbrieven
Leadstool koppeling
A/B-testen
Automatische mailings
Uitleg statistieken per verstuurde mailing + analyse
Excl. Kosten verzending MailChimp
Wij schrijven de content
Onze marketeers hebben een training van Mailchimp doorlopen, waardoor wij ons nu gecertificeerd e-mailmarketing experts mogen noemen. Heb je hulp nodig bij jouw e-mailmarketing campagnes of wil je dit uitbesteden aan ons? Neem dan contact met ons op. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden.
Na het opzetten van een e-mailmarketingcampagne wil je natuurlijk weten of jouw campagne succesvol was. Wanneer een e-mailcampagne goed is ingericht, worden de resultaten ook gemeten. Vaak worden de volgende resultaten automatisch gemeten:
Daarnaast worden ook het aantal nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief, afmeldingen en het aantal doorgestuurde e-mails automatisch gemeten.