Bing Ads

Behaal nog meer uit jouw online zichtbaarheid en bereik nog meer mensen met Bing Ads!

Wanneer er over zoekmachine adverteren (SEA) wordt gesproken, denken mensen al snel aan het adverteren in Google. Microsoft biedt echter ook een advertentiemogelijkheid voor de zoekmachine Bing. Microsoft Advertising, beter bekend als Bing Ads, biedt je de mogelijkheid een grote doelgroep te bereiken voor jouw advertenties. De zoekmachine Bing is namelijk de één na grootste zoekmachine na Google. 
 
De online marketeers van DIMA. staan voor jou klaar om meer te behalen uit jouw Bing Ads camapgne! 

Wat is Bing Ads?

Bing Ads is het advertentiekanaal van Microsoft waarmee adverteerders tegen een betaling een advertentie kunnen plaatsen in de zoekmachines van Microsoft: Bing, Yahoo en AOL. Met de advertenties in de zoekmachine van Bing kan jouw bedrijf op een effectieve manier de producten en/of diensten promoten. De advertenties kunnen ingesteld worden op de gewenste doelgroep, dit kan ingesteld worden via targeting met zoekwoorden, locaties en demografische gegevens.

Hoe werkt Bing Ads?

Het adverteren in Bing is te vergelijken met het aanmaken van Google Ads. Het advertentie systeem werkt volgens een veilingsysteem. De opzet van een campagne bestaat uit 3 onderdelen: de campagne, de advertentiegroepen en de advertenties. Het aanmaken van advertenties in Bing werkt met een Microsoft account.

Heb je al Google Ads? Dan biedt Bing de mogelijkheid om het Google Ads-account te importeren aan het advertentiekanaal van Bing. 

Wat is het voordeel van Bing Ads?

Betaal gemiddeld een stuk minder voor klikken naar jouw website.  

Voordeel van Bing Ads

Wanneer je voor Microsoft Advertising kiest, heb je een groot voordeel. In vergelijking met Google betaal je aanzienlijk minder per klik naar je website. Dit komt doordat de concurrentie op Bing lager is dan op Google.

Gebruikers van Bing

Ondanks het hoge marktaandeel van Google maken er wereldwijd miljoenen mensen dagelijks gebruik van Bing. Dagelijks worden er door honderdduizenden Nederlandse internetgebruikers zoektermen ingevoerd in de Bing. Daarnaast is bij veel laptops Bing ingesteld als de standaard zoekmachine, hierdoor zoeken internetgebruikers soms ook ‘onbewust’ in Bing. Je zal dus met Bing Ads een nieuwe doelgroep kunnen bereiken tegen gemiddeld lagere kosten, hierdoor is Bing Ads een mooie toevoeging aan de Google Ads advertenties.

De gebruikers van Bing zijn over het algemeen desktopgebruikers boven de 45 jaar. Websitebezoekers die afkomstig zijn van Bing zorgen veelal voor een hogere doorklikratio (CRT) op jouw website.

Wil je nog meer weten over de voordelen van Bing Ads? Lees onze blog over de voordelen van Bing Ads. 

Bing Ads bij DIMA.

Wil jij beginnen met adverteren in Bing Ads? Onze online marketeers helpen je graag op weg met het adverteren in Bing. DIMA. is gecertificeerd Microsoft Partner! Hierdoor weet je zeker dat je bij ons op de goede plek zit voor jouw Bing Ads.

Neem snel contact met ons op voor meer informatie! 

DIMA. Samen online succes behalen

Een aantal dima projecten