Hoe schrijf je een goede ‘over ons’ pagina?

SEO PPC 1263

De ‘Over ons’ pagina is een van de belangrijkste pagina’s op je website. Op deze pagina vertel je iets over jezelf of je bedrijf. Wie je bent, hoelang het bedrijf al bestaat, wat je aanbiedt en wat je missie en visie is. Al deze punten staan centraal op de bekende ‘Over ons’ pagina. Men is nieuwsgierig wie de persoon of personen achter het bedrijf zijn. Maar hoe schrijf je een goede ‘over ons’ pagina?

De manier waarop je jezelf voorstelt op de ‘Over ons’ pagina is erg belangrijk. Klanten kunnen zodoende een overweging maken of ze wel of niet met je in zee willen gaan. Vooral wanneer je als zelfstandig ondernemer of freelancer je eigen merk bent. De ‘Over ons’ pagina is er om twijfelaars over te halen. Je laat ze tenslotte zien waarom ze voor jou moeten kiezen en dat ze met een goede partij te maken hebben.

Wat is een ‘Over ons’ pagina?

De ‘Over ons’ pagina is dus de pagina waar beschreven staat wie de medewerkers binnen het bedrijf zijn en waar jouw bedrijf voor staat. Over het algemeen zijn er op de ‘Over ons’ pagina ook (team)foto’s te zien. De ‘Over ons’ pagina draait niet om jouw producten en/of diensten. Wel gaat de ‘Over ons’ pagina over jou als bedrijf. Wie zijn de mensen achter de onderneming en wat is hun visie.

Nu weet je wat een ‘Over ons’ pagina inhoudt. Hoog tijd om er zelf een te gaan schrijven. Hieronder zullen belangrijke tips toegelicht worden.

Opbouw van een goede ‘Over ons’ pagina

Tijdens het schrijven van de ‘Over ons’ pagina is het belangrijk dat je het kort en krachtig houdt. Zorg dat je tekst opgedeeld is in verschillende alinea’s. Vertel wat over de voorgeschiedenis en daaropvolgend wie je bent en waar je voor staat. Waarmee onderscheid jij je van concurrenten en wat zijn je unique selling points? Haak je team aan, laat klanten spreken en eindig met een perfecte call-to-action.

1. Geef het team een gezicht

Laat zien we je bent en wie er voor het bedrijf werken. Voeg een teamfoto toe of een individuele foto van de werknemers. Mensen zijn benieuwd met wie ze te maken hebben. Met foto's geef je je bedrijf letterlijk een gezicht en kom je betrouwbaar over. Licht kort toe wie je medewerkers zijn en wat ze zowel doen. Potentiële klanten zullen na net lezen van de ‘Over ons’ pagina sneller contact opnemen. 

2. Laat je persoonlijkheid eruit springen

De ‘Over ons’ pagina is een persoonlijke pagina. Vertel daarom wie de mensen achter het bedrijf zijn. Laat jouw passie voor het bedrijf zien en vertel waarom jij beter bent dan de concurrent. Let er wel op dat je vaktaal vermijdt. Houd de tekst begrijpelijk voor iedereen. Maar ook wat de kernwaarden en de visie van het merk zijn. Tijdens het schrijven van de ‘Over ons’ pagina gebruik je de ‘ik’ of ‘wij’-vorm. Zodat je de mensen persoonlijk aanspreekt. Zorg dat de pagina een weerspiegeling is van de persoonlijkheid van je bedrijf. Natuurlijk heeft jouw categoriepagina ook een duidelijke naam nodig. Daarbij kun je denken aan ‘team’, ‘Over’ of ‘Over ons’.

3. Beschrijf je missie en passie

Wat wil je met je bedrijf bereiken op de lange termijn? En wat drijft je om dit werk te doen? Maak je potentiële klant enthousiast met je eigen enthousiasme voor wat je doet. Iemand die gelooft in zijn/haar product of dienst komt geloofwaardiger over.

4. Gebruik reviews

Reviews kunnen van belang zijn als je potentiële klanten wilt overtuigen. Haak dit daarom aan in je ‘Over ons’ pagina. Positieve beoordelingen hebben een positief effect op je bedrijf en kunnen potentiële klanten over de streep trekken.

online review banner

Daarnaast is het ook interessant om (grote) bekende opdrachtgevers te vermelden. Hierdoor zien je potentiële klanten snel welke opdrachten jij al hebt uitgevoerd.

5. Wees eerlijk en specifiek

Maak iets niet mooier dan het is en vermijdt generieke uitspraken als ‘de beste service’. In plaats daarvan, laat zien hoe je de beste service aanbiedt. Met een goede onderbouwing trekt dit veel klanten aan.

Ben je eigenaar van een klein bedrijf? Dan ben je over het algemeen een stuk flexibeler en besteed je meer aandacht aan een klant. Je klanten hebben ook gelijk één aanspreekpunt voor eventuele problemen. Voor opdrachtgevers kan dit een toegevoegde waarde zijn. Noem daarnaast getallen op je ‘Over ons’ pagina als je die hebt. Wees eerlijk en specifiek in wat je zegt. 

6. Gebruik een call-to-action

Als het goed is is je klant enthousiast geworden na het lezen van je 'over ons' pagina. Maak het je klant gemakkelijk en zorg dat ze direct contact met je op kunnen nemen, bijvoorbeeld door middel van een button die direct naar de contact- of offertepagina gaat. Stimuleer op deze manier de lezer aan om tot een conversie over te gaan.

 

Vermijd deze valkuilen op je 'over ons' pagina

Het is belangrijk om een kort maar krachtige pitch neer te zetten op je 'over ons' pagina waarin je jezelf of je bedrijf voorstelt en duidelijk maakt waar je voor staat. Maar niet alle informatie over jezelf is relevant of interessant voor je (potentiële) klanten. Vermijd daarbij deze valkuilen:

  • Irrelevante informatie die niks met je product/dienst te maken hebben.
    Tenzij je hond of kat echt belangrijk is voor je bedrijfsvoering, kun je deze beter achterwege laten.
  • Beginnen met het verleden en je verhaal chronologische volgorde schrijven.
    Begrijpelijk dat je werk is voortgekomen vanuit een hobby die je op jonge leeftijd had, maar dit is vaak niet heel interessant om mee te beginnen.
  • Zelf-saboterende informatie geven
    Ondermijn je status als expert niet en geef potentiele klanten geen redenen om te twijfelen aan je expertise en capaciteiten. 

Hulp nodig?

Toch liever hulp bij het schrijven van een goede 'over ons' pagina? Neem dan contact met ons op. Onze marketeers kijken graag met je mee. 

Help me met mijn 'over ons' pagina