Blog / SEA

Wat is een Google Partner?

google partner 1000x500

DIMA mag zich al jaren Google Partner noemen. Maar wat betekent dat eigenlijk? En wat zijn de voordelen voor u als klant? Wij vertellen u er graag meer over in deze blog.

 

Google Partner badge

Google Partners zijn te herkennen aan een Google Partner badge die bedrijven op hun website mogen zetten. Hiermee tonen bedrijven aan dat ze voldoen aan de voorwaarden van het Google Partner programma en dat ze dus experts zijn op het gebied van adverteren met Google Ads. Dit zijn de betaalde advertenties die bovenaan de zoekresultaten in Google getoond worden, de display advertenties die op diverse websites getoond worden, de gesponsorde producten in de Google Shopping feed, of korte video advertenties op YouTube.

Google Partner badge

 

Wanneer is een bedrijf een Google Partner?

Om een Google Partner te worden moet een bedrijf aan drie voorwaarden voldoen:

  1. Accountprestaties
    Google Ads campagnes moeten ingesteld worden voor een optimale weergave van de advertentietekst. Google meet dit met behulp van een optimalisatiescore. Deze score moet tenminste 70% zijn om door Google als relevant beschouwt te worden.

  2. Certificeringen
    Tenminste 50% van de accountbeheerders binnen een bedrijf hebben succesvol de Google Ads trainingen afgerond en de bijbehorende certificaten behaald.

  3. Accountuitgaven
    Gezamenlijk besteden de beheerde accounts $10.000 in 90 dagen. Hiermee toont een bedrijf namelijk aan dat ze actief genoeg zijn op Google.

Deze prestaties worden jaarlijks gemeten en de certificeringen dienen jaarlijks opnieuw behaald te worden door de medewerkers van het bedrijf. Hierdoor blijft de kennis van de marketeers up-to-date. Ook maken ze op deze manier kennis met nieuwe functionaliteiten binnen het Google Ads platform. Daarnaast moeten bedrijven ook een volledig bedrijfsprofiel hebben op Google.

 

Google Premier Partners

Vanaf februari 2022 rolt Google een nieuw programma uit. De 3% best scorende bedrijven van een bepaald land mogen zich vanaf dan Premier Partner noemen. Wie er tot de top 3% behoort wordt bepaald op basis van onder andere het klantgroei, klantbehoud, de diversiteit van de producten en de jaarlijkse uitgaven. Deze status wordt jaarlijks opnieuw beoordeeld en toegekend aan Google Partners.

 

Voordelen van het samenwerken met een Google Partner

Wanneer u uw ervoor kiest om het adverteren uit te besteden aan een Google Partner, dan kunt u ervan uit gaan dat het bedrijf verstand van zaken heeft en dat de accountbeheerders beschikken over goede vakkennis. Daarnaast toont het aan dat het bedrijf ervaring heeft met meerdere accounts en budgetten, waardoor ze beschikken over veel ervaring.

Bovendien kijkt Google altijd kritisch naar de prestaties van campagnes. Op deze manier garandeert Google dat een gebruiker goede zoekresultaten te zien krijgt. Wanneer u in zee gaat met een Google Partner bent u er dus van gegarandeerd dat het bedrijf goed lopende campagnes beheerd.

 

Hulp nodig met Google Ads?

Wilt u zelf ook adverteren op Google adverteren maar besteedt u dit liever uit? DIMA neemt dit graag voor u uit handen. Al onze marketeers zijn volledig gecertificeerd in Google Ads. Neem contact met ons op, wij helpen u graag verder!

Kopje koffie doen?