Kennisbank / Google Ads

Wat zijn Google advertentie extensies

Extensie types in Google Ads

Een advertentie-extensie geeft je de mogelijkheid extra informatie toe te voegen aan je advertenties. Een advertentie kan (zeker als je hem op je telefoon weergeeft) veel ruimte innemen, daarom is het belangrijk dat je goed let op wat je in je advertentie zet. Uitgebreide advertenties met de juiste informatie zijn zeer effectief, maar welke advertentie-extensies zijn er en welke kun je het beste gebruiken?

 

Sitelinks

Met een sitelink leid je de bezoeker direct naar een bepaalde pagina op jouw website of in je webshop. Dit zorgt onder andere voor een hogere conversiekans. De klant hoeft op deze manier namelijk minder lang te zoeken naar de pagina en is met één klik op de juiste plek. Ook helpt een sitelink bij de merkbekendheid en stimuleert het de bezoeker om iets te kopen in je webshop.

Je kan tot wel zes sitelinks toevoegen bij je advertentie. Het is niet verplicht om een omschrijving toe te voegen bij de link, maar dit kan wel handig zijn. Wanneer je dit wel doet is het voor de bezoeker duidelijker waar de sitelink voor is en kan de bezoeker gemakkelijker bepalen of hij of zij op de sitelink wil klikken.

 

Highlight-extensies

Highlight-extensies zijn bijzonder handig wanneer je jouw webshop wil promoten. Ze geven de bezoekers van je webshop namelijk meer informatie over de producten en diensten die er aangeboden worden. Denk hierbij aan teksten als ‘gratis verzending’ of ‘vandaag besteld is morgen in huis’. Voor een bezoeker van de webshop kan deze informatie erg handig zijn en kan het zelfs doorslaggevend zijn om een aankoop te doen. In de highlight-extensies vermeld je je USP's.

Een highlight-extensie mag uit maximaal vijfentwintig tekens bestaan. Wel kan je twintig verschillende highlights voor je advertenties maken.

 

Locatie-extensie

Het is slim om een locatie-extensie te gebruiken wanneer je naast je webshop ook een fysieke winkel hebt. Via een locatie-extensie kan de bezoeker snel en gemakkelijk het adres van de winkel vinden. Veel klanten kijken op hun mobiel om winkels bij hun in de buurt te vinden. Wanneer je geen gebruik maakt van een locatie-extensie zul je niet tussen deze winkels komen te staan en wordt het voor de klant ook lastig om jouw winkel te vinden.

Naast het geven van een locatie kun je bij je locatie-extensie ook een telefoonnummer toevoegen. Wanneer de vragen heeft kan hij of zij snel contact op nemen. Dit zorgt voor betere communicatie en minder vragen bij de klanten.

 

Prijs-extensies

Prijs-extensies zorgen ervoor dat je extra producten en diensten onder de aandacht kan brengen. Net zoals bij de sitelink en de highlight-extensie staat de prijs-extensie onder de advertentie. Prijs-extensies zijn een effectieve manier om aanbiedingen uit te lichten. Door de prijs-extensie krijgen klanten van je webshop de aanbieding eerder te zien en kunnen ze direct naar de pagina om het product te kopen. Dit vergroot dus de conversiekans.

Overigens is de prijs-extensie niet alleen bedoelt voor aanbiedingen. De prijs-extensie helpt je ook om bepaalde producten of diensten in de belangstelling te zetten.

 

Verkopers beoordelingen

De naam van deze extensie zegt het eigenlijk al: bij deze extensie worden er beoordeling naast je advertentie gezet. Dit gebeurt in de vorm van sterren. Wanneer je vijf sterren hebt betekent dat dat jouw webshop het goed doet en dat de klanten tevreden zijn over de producten en diensten. Andersom geldt dit ook. Wanneer je maar één ster hebt betekent dit dat klant nog niet tevreden zijn en dat er veel te verbeteren valt aan jouw webshop of product.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Bel ons op 0314 – 365464