Blog / SEA

Bing multimedia ads

Zoeken
maandag 11 juli 2022

Wat is een Bing Multimedia ad?

Microsoft’s advertentieprogramma Microsoft Ads introduceerde vorig jaar Bing multimedia ads. Bing advertenties worden hiermee versterkt met een toegevoegde afbeelding van het product of een dienst. Beelden zeggen immers meer dan woorden alleen. Hierdoor vallen de multimedia ads goed op in Bing. Ze worden of bovenaan de zoekresultaten weergegeven, of zoals op de afbeelding hieronder aan de zijkant van de zoekresultaten. Ziet er strak uit toch?

Bing Multimedia Ad DIMA

Voordelen Bing Multimedia Ads

De opzet van Microsoft Ads en Google Ads komt aardig overeen. Toch kunnen we in Google Ads geen multimedia advertentie maken. Er kan bij Google search advertenties wel een beeldextensie worden toegevoegd, maar deze worden tot nu toe alleen nog maar op mobiele apparaten getoond en bovendien ook als kleine thumbnail naast de advertentie, terwijl de afbeelding bij de Bing Multimedia Ad juist prominent boven de tekst komt te staan waardoor de advertentie extra opvalt. Bing laat gebruikers ook maar één multimedia ad per zoekresultaat zien, waardoor de gebruiker niet afgeleid wordt door meerdere afbeeldingen en ads. Daarnaast verschijnt de multimedia ad ook op een prominente plek rechts naast de zoekresultaten, of boven de zoekresultaten in. Een multimedia ad is dus een hele mooie manier om meer online zichtbaarheid te creëren. Ze kunnen samen getoond worden met tekst advertenties, waardoor het ook waarschijnlijk is dat er een stijging te zien zal zijn in het aantal klikken op de tekstadvertenties.

De multimedia ads bestaan voornamelijk uit een afbeelding met daarbij een kop, beschrijving en een call-to-action. Omdat de afbeelding zo prominent te zien is, is het heel belangrijk om een duidelijke afbeelding te kiezen die je product, dienst of bedrijf goed weergeeft.

Hoe maak je en multimedia ad in Bing?

Het opzetten van een multimedia ad in bing is vrij eenvoudig. De opzet verschilt niet veel van die van responsieve zoekadvertenties. Bij de multimedia ads heeft de gebruiker echter de mogelijkheid om afbeeldingen toe te voegen in combinatie met tekst. Je vult simpelweg een korte titel in van maximaal 30 karakters, een lange titel van maximaal 90 karakters (deze wordt in sommige gevallen weergegeven) en een extra tekst van 90 karakters. Daarnaast vul je je bedrijfsnaam en de taal van de advertentie in en de tekst die in de button komt te staan, zoals ‘contact opnemen’. Upload een afbeelding en je krijgt meteen in het rechterdeel van het scherm een preview te zien van je ad. 

Bing Multimedia Ad preview

Tips voor het opzetten van Multimedia ads in Bing

  • Maak gebruik van diverse koppen en beschrijvingen. Je kunt 15 titels en 4 beschrijvingen toevoegen. Maak hier optimaal gebruik van door deze allemaal in te vullen. Net als bij responsieve advertenties kijkt Bing met behulp van Artificial Intelligence (AI) welke combinatie van koppen en beschrijvingen het beste passen bij de zoekopdracht en toont deze combinatie.
  • Voeg meerdere beeldformaten toe. Je kunt afbeeldingen aanleveren in vier beeldformaten: vierkant (1:1), liggend (1.91:1) en rechthoek (1:2 of 1:4). Wanneer je afbeeldingen in alle beeldformaten aanlevert, dan kan je advertentie op de alle plekken getoond worden. Hiermee vergroot je dus de kans dat jouw advertentie getoond wordt.
  • Voeg meerdere afbeeldingen toe (van hoge kwaliteit). Net als bij koppen en omschrijvingen, kun je ook meerdere afbeeldingen toevoegen. Door meerdere afbeeldingen aan je advertentie toe te voegen, kan Bing beslissen welke het beste presteert en deze gebruiken. Je kunt tot 16 afbeeldingen toevoegen.
  • Gebruik een duidelijke call-to-action. Bedenk van te voren wat je wilt bereiken met je advertentie. Zijn dit meer contactaanvragen? Of wil je meer nieuwsbriefinschrijvingen? Zorg ervoor dat je dit voor jezelf duidelijk hebt en stel je advertentiekoppen, beschrijvingen en call-to-action hier op af.

Ook adverteren in Bing?

Wil je ook adverteren in Bing? Met Bing adverteer je over het algemeen goedkoper dan op Google, en de concurrentie is ook een stuk lager. Meer voordelen voor het adverteren in Bing lees je in onze blog ‘voordelen adverteren in Bing’. Ook aan de slag met Bing? Onze marketingexperts helpen je graag verder met het opstarten van een Bing-campagne.

Begin met adverteren op Bing!