Wat is content
Een ander woord voor content is inhoud. Het is informatie of een ervaring die je (vaak online) deelt met een publiek. Onder content verstaan we onder andere:
- Geschreven tekst
- Afbeeldingen of illustraties
- Video's
- Infographics
Doel van content
Het doel van content is erg divers, zo kan het zijn ter informatie, inspiratie of ter ondersteuning van een product in de webshop. Je kunt content op verschillende manieren inzetten:
- Ontvang meer bezoekers
Content die aansluit bij waar je doelgroep naar op zoek is, kan een stijging in het aantal websitebezoekers opleveren. Zoek dus uit waar je doelgroep naar op zoek is en schrijf hierover. - Links
Het verkrijgen van links naar je website is erg belangrijk voor je rankings binnen Google. Een linkje krijg je van iemand die het interessant vindt om naar jouw artikel te linken. Zorg dus voor kwalitatieve content. Ook bij het verkrijgen van links is het dus weer essentieel dat mensen je content lezen en je website dus bezoeken. Denk dus goed na over je doelgroep en hoe je deze kunt bereiken. Dan bestaat de kans dat hij of zij een link naar jouw stuk content opneemt. Lees meer hierover in wat zijn backlinks. - Kennis delen
Je hebt online de mogelijkheid om een grote groep mensen te bereiken met je kennis. Heb je bijvoorbeeld een webshop met horeca benodigdheden, laat dan zien door middel van contentcreatie wat je weet over jouw producten. Informeer je doelgroep! - Promotie
Wanneer je al een tijdje een succesvolle contentcampagne op je blog hebt lopen, komen bezoekers vaker terug om te zien of er nog iets interessants online is gezet. Je hebt door je contentcreatie een geheel nieuw kanaal gecreëerd voor promotie van een nieuw product of actie. Dit geeft weer een extra mogelijkheid naast Google Ads en je e-mailmarketing! - Upsell
Contentcreatie leent zich ook perfect voor upsell. Breng mensen op ideeën en geef ze inspiratie wat er nog meer mogelijk is met je producten. Op deze manier zet je mensen aan om meer te kopen dan dat zij in eerste instantie van plan waren.
Content is dus ontzettend belangrijk voor zowel de vindbaarheid van je website maar ook voor het genereren van conversies.