Kennisbank / Marketingtermen

Wat is A/B testen

A/B testen is een vorm van splittesten. Bij deze vorm van splittesten worden er steeds twee variaties van het gene dat je wil testen online gezet (bijvoorbeeld twee varianten van je website). Klanten en bezoekers van de website weten dit niet er zullen dus ook niet bewust een voorkeur geven. Toch kan een verandering in de kleur van je website of de vorm van een banner veel verschil maken.

Het doel van A/B testen is om er achter te komen welke versie van je website de meeste conversies oplevert. Op deze manier kan je gemakkelijk en doelgericht je website verbeteren, terwijl de bezoekers van je website (onbewust) aangeven wat er verandert kan worden.

Voorbeelden van a/b testen:

  • verschillende onderwerpregels van online nieuwsbrieven
  • de positie of volgorde van content op de website
  • een tweede call-to-action toevoegen in één van de versies

Wil je meer informatie over A/B testen? Lees dan ook eens ons blog: A/B testen.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Bel ons op 0314 – 365464